Voor het melden van een overlijden hebben wij de volgende documenten nodig:
Kopie akte van overlijden
Kopie Verklaring van Erfrecht
Kopie geldig legitimatiebewijs van de erfgenaam of executeur waarop het BSN nummer, pasfoto en lengte zijn afgeschermd.
Kopie bankafschrift of een schermprint van de bankomgeving van de nieuwe tegenrekening.
Je kunt het formulier en bijbehorende documenten digitaal of per post versturen.
Voor het melden van een overlijden hebben wij de volgende documenten nodig:
Kopie akte van overlijden
Kopie Verklaring van Erfrecht
In de volgende twee situaties hoef je geen Verklaring van Erfrecht aan te leveren:
1. Bij een saldo van minder dan EUR 1.000.
2. Als er sprake is van een huwelijk of geregistreerd partnerschap, er geen testament is en waarbij het saldo minder dan EUR. 100.000 is. Wij ontvangen WEL graag een afschrift van het Centraal Testamentenregister waarin staat dat er geen testament is opgemaakt. Je bereikt het Centraal Testamentenregister op telefoonnummer 0900 114 4114. Geeft dit afschrift niet voldoende informatie, dan vragen wij alsnog een kopie Verklaring van Erfrecht.
Kopie geldig legitimatiebewijs van de erfgenaam of executeur waarop het BSN nummer, pasfoto en lengte zijn afgeschermd.
Kopie bankafschrift of een schermprint van de bankomgeving van de nieuwe tegenrekening.
(Alleen aan te leveren als je hebt aangegeven dat het geld naar een andere tegenrekening dan de bij ons bekende tegenrekening overgemaakt moet worden).
Het bankafschrift:
1. is niet ouder dan drie maanden;
2. staat op naam van de erfgenaam;
3. geeft duidelijk de naam van de erfgenaam, adres en rekeningnummer weer.
Controleer je gegevens en klik op verzenden.